文化的控訴

近日燙手可熱的文物保育問題,因為一樁清拆天星碼頭而攪得滿城風雨。香港是一個「貪新忘舊」的都市,一部手機不過一年就要換掉、住宅幾年就要裝修一次,在這樣的一個生活環境下,試問對本土歷史真正有興趣的又有多少人?那些尊貴的議員,口口聲聲說要留住回億,拆掉天星碼頭就等如毀了香港歷史,但你們有多少個曾走進過博物館看看?人云亦云,我想留住選票才是你們真正的目的吧。

一手摧毀文物其實還有政府高層與地產商,從歷史科被納入通識科、選讀商科的本科生永遠比文科多數以十倍、從事文化工作的人員待遇欠佳,到地產項目瘋狂發展、把有特色的建築靜悄悄地拆掉等,這一切一切都在社會上構成一種「錢銀大過天」的意識形態。當我們仍停留著「讀歷史/考古/人類學/人文學科有咩用搵唔到食」的功利心態,試問又怎可以有效地保存我們的文化?龍應台教授在《香港往哪裡去?》一文指出殖民政府漠視本土歷史還可以理解,但特區政府一味只顧大興土木,締造繁榮經濟之間,文化價值就相對被降低。那些掌權的人是時候做點事來。

可幸的是,香港新一代雖然是「後知後覺」,總好過不知不覺。上一代人被繁榮經濟矇了眼,我們這一代理應盡點力,錢固然愈多愈好,但文物保育這東西要集各方力量。我們的歷史,就是由我們建造出來。

Comments

said…
係呀,「貪新忘舊」形容得很貼切。

喂,ebola,我諗起係黃秋生那一齣。
Nelson said…
伊波拉病毒係我最鍾意既港產cult片,我睇0左超過十次,屋企有兩隻vcd(因為要儲)。我直情識背套電影內所有對白,其中一句好正:「I Fxxk u today, Fxxk u tomorrow, Fxxk u yesterday.」咁grammar個下抵死。
said…
咁我真係要介紹個朋友你識,佢又係超鍾意呢套戲,又係會背晒d對白。一路播,佢就係側邊一路講對白。

當年,一知道出左 vcd/dvd,開心到死呀佢。買左後就我地去邊個朋友屋企玩,佢都帶住,迫我地一齊睇。十一月尾,十個人去泰國,佢都帶左,諗住夜晚係酒店房播,日頭係 van 仔度播。

呢套戲真係陪住我地成長,我都睇左有五六次。我朋友最鍾意打電話叫 room service「叫雞」那對白。
Nelson said…
有句對白好正:「俾d白人恰就得,對d同胞好d就唔x得,恰鳩我。」
said…
我今日同佢講起,佢好開心,有知音。佢話你應該買隻 DVD,保存好d。佢自己就 DVD 同 VCD 都有。

呢句冇乜印象,係邊一段講架?
Nelson said…
係秋生同羅莽買豬肉個段,好想同你朋友一齊再睇一次,肯定有交流。
said…
我真係好難相信,除左我那個朋友,竟然仲有人鍾意呢套戲,仲要係咁瘋狂的程度。可唔可以講下,係鍾意乜野呢?因為黃秋生演很傳神?因為對白的選擇?是什麼讓你們迷上了?

影片分享會呀?你講真定講假?如果講真的,我就問下佢同佢女朋友,佢地不可分離架。
Anonymous said…
講得好!
睇你個blog, 勝過我自己俾人拉牛上樹咁讀cultural management.
Nelson said…
多謝蕭才子棒場,我都係有感而發。
Nelson said…
鬼:

呢套片最正的地方有4

1. 全片在南非取景,以當時黎講都好勁吓。
2. 係電影三級制之下,呢套片既對白而家已經冇可能睇番。
3. 故事性都幾好,有愛情有倫理有打鬥有high tech。
4. 秋生係整套片既靈魂人物,冇佢肯定冇咁好笑。
said…
可能是人肉叉燒包的影響,而呢套又整包。我諗唔到除左黃秋生可以搵邊個來做。
Anonymous said…
喂今年電影節會做伊波拉病毒呀!

可惜係weekday 日場.

Popular posts from this blog

譯事三難

兒童不宜

揭後語